Pedagogika w Pułtusku
Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Tryb
Poziom
I stopnia, licencjackie (3-letnie)
Język wykładowy
polski
Lokalizacja
Pułtusk
Liczba specjalności
3
Cena od
5000 zł / rok
        Program studiów Pedagogika
Program studiów licencjackich na kierunku Pedagogika został stworzony w oparciu o aktualne osiągnięcia nauki oraz rzeczywiste potrzeby rynku pracy. W trakcie nauki zdobędziesz solidne podstawy z zakresu pedagogiki ogólnej, historii, filozofii, socjologii i psychologii – które pozwolą Ci lepiej zrozumieć społeczno-kulturowe uwarunkowania edukacji, wychowania oraz opieki. Wiedza ta będzie też wspierać Twój rozwój osobisty i zawodowy.
Rozwiniesz umiejętności w zakresie komunikacji społecznej, diagnozowania sytuacji wychowawczych oraz praktycznego działania w środowisku pedagogicznym. Nauczysz się samodzielnie doskonalić swój warsztat oraz tworzyć własne narzędzia i metody pracy. Zdobędziesz również podstawowe kwalifikacje zawodowe, dopasowane do wybranej specjalności.
Studia pedagogiczne w Akademii im. A. Gieysztora w Pułtusku (filia Akademii Finansów i Biznesu Vistula) zostały zaprojektowane tak, by jak najlepiej przygotować Cię do podjęcia pracy zawodowej.
Ważnym elementem kształcenia są także praktyki studenckie, które umożliwią Ci zdobycie cennego doświadczenia i poznanie realiów pracy w zawodzie.
Specjalności na kierunku Pedagogika
Ta specjalność umożliwi ci zdobycie wiedzy i kompetencji potrzebnych w pracy resocjalizacyjnej i profilaktycznej, umiejętności metodycznych w zakresie opieki, wychowania i terapii nieletnich i dorosłych.
Wybierając tę specjalność zdobędziesz wiedzę pedagogiczną umożliwiającą organizowanie i realizację procesów wychowawczych, edukacyjnych oraz profilaktycznych w obrębie działań opiekuńczych i wspomagających rozwój dziecka, rodziny oraz osób dorosłych ze specjalnymi potrzebami opieki. Zyskasz gotowość do stawiania diagnozy sytuacji wychowawczych i opiekuńczych oraz prowadzenia działań profilaktycznych w zakresie opieki i wychowania.
Program studiów
Semestr I
| Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS | Łączna liczba godzin zajęć (NST) | 
|---|---|---|
| Blok wprowadzający | 1 | 16 | 
| Aksjologiczne podstawy kształcenia | 3 | 16 | 
| Biomedyczne podstawy rozwoju | 3 | 16 | 
| Filozofia | 3 | 16 | 
| Profilaktyka zdrowotna w chorobach cywilizacyjnych | 3 | 16 | 
| Komunikacja | 2 | 16 | 
| Język obcy | 4 | 76 | 
| Sztuczna inteligencja a ochrona własności intelektualnej | 2 | 10 | 
| Wprowadzenie do pedagogiki | 3 | 32 | 
| Wprowadzenie do psychologii | 3 | 18 | 
| Wprowadzenie do socjologii | 3 | 16 | 
Semestr II
| Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS | Łączna liczba godzin zajęć (NST) | 
|---|---|---|
| Edukacja zdrowotna i udzielanie pierwszej pomocy | 2 | 16 | 
| Historia wychowania | 3 | 16 | 
| Język obcy | 4 | 76 | 
| Podstawy przedsiębiorczości | 3 | 16 | 
| Prawa człowieka i ich ochrona | 3 | 16 | 
| Psychologia rozwojowa | 3 | 16 | 
| Socjologia wychowania | 3 | 16 | 
| Pedagogika specjalna | 3 | 16 | 
| Teoria wychowania | 4 | 32 | 
| Współczesne kierunki pedagogiczne | 3 | 16 | 
Semestr III
| Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS | Łączna liczba godzin zajęć (NST) | 
|---|---|---|
| Technologia informacyjna | 2 | 16 | 
| Metodologia badań pedagogicznych | 2 | 16 | 
| Emisja głosu | 2 | 16 | 
| SPEC 1: Metodyka wychowania resocjalizacyjnego | 3 | 16 | 
| SPEC 1: Nieprzystosowanie społeczne | 3 | 16 | 
| SPEC 1: Patologie społeczne | 3 | 16 | 
| SPEC 1: Marginalizacja i wykluczenie społeczne | 3 | 16 | 
| SPEC 2: Pedagogika opiekuńcza | 3 | 16 | 
| SPEC 2: Polityka społeczna | 3 | 16 | 
| SPEC 2: Prawo rodzinne i opiekuńcze | 3 | 16 | 
| Pedagogika społeczna | 3 | 16 | 
| Praktyka zawodowa | 8 | 240 | 
| Wykład fakultatywny | 2 | 16 | 
Semestr IV
| Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS | Łączna liczba godzin zajęć (NST) | 
|---|---|---|
| SPEC 1: Metodyka pracy resocjalizacyjnej z osobą uzależnioną | 3 | 18 | 
| SPEC 1: Modele i programy profilaktyczne | 2 | 16 | 
| SPEC 1: Pedagog i wychowawca szkolny – warsztat mediacyjny | 3 | 16 | 
| SPEC 1: Prawne podstawy resocjalizacji | 3 | 18 | 
| SPEC 1: Europejskie systemy resocjalizacji | 3 | 18 | 
| SPEC 2: Animacja czasu wolnego | 3 | 18 | 
| SPEC 2: Diagnozowanie potrzeb opiekuńczo-wychowawczych | 3 | 16 | 
| SPEC 2: Pedagog i wychowawca szkolny – warsztat mediacyjny | 3 | 18 | 
| SPEC 2: Metodyka zajęć opiekuńczych | 3 | 18 | 
| SPEC 2: Podstawy animacji społeczno-kulturalnej | 3 | 18 | 
| SPEC 2: Diagnozowanie środowiska rodzinnego | 3 | 18 | 
| Programowanie oddziaływań resocjalizacyjnych w warunkach wolnościowych i izolacyjnych | 3 | 18 | 
| Praktyka zawodowa | 8 | 240 | 
| Seminarium dyplomowe | 3 | 18 | 
| Wykład fakultatywny | 2 | 16 | 
Semestr V
| Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS | Łączna liczba godzin zajęć (NST) | 
|---|---|---|
| Profilaktyka społeczna w środowisku lokalnym | 3 | 16 | 
| Psychologia rodziny | 3 | 32 | 
| Praktyka zawodowa | 8 | 240 | 
| Seminarium dyplomowe | 3 | 18 | 
| Wykład fakultatywny | 2 | 16 | 
| SPEC 1: Programowanie oddziaływań resocjalizacyjnych w warunkach wolnościowych i izolacyjnych | 3 | 16 | 
| SPEC 1: Diagnostyka w resocjalizacji | 3 | 16 | 
| SPEC 1: Metodyka pracy z osobą agresywną i sprawcą przemocy | 2 | 16 | 
| SPEC 1: Metodyka pracy z osobą z zaburzeniami psychicznymi | 2 | 16 | 
| SPEC 1: Metodyka resocjalizacji w warunkach wolnościowych i izolacyjnych | 2 | 16 | 
| SPEC 1: Pedagogika bezpieczeństwa | 3 | 16 | 
| SPEC 1: Socjologia kryminalistyczna | 3 | 16 | 
| SPEC 2: Opieka paliatywna i terminalna | 3 | 16 | 
| SPEC 2: Placówki i instytucje wspierające osoby starsze | 3 | 18 | 
| SPEC 2: Prawne podstawy opieki i działalności opiekuńczej | 2 | 16 | 
| SPEC 2: Warsztaty plastyczne, muzyczne, teatralne | 3 | 16 | 
| SPEC 2: Antropologia kulturowa | 3 | 16 | 
Semestr VI
| Nazwa przedmiotu | Łączna liczba ECTS | Łączna liczba godzin zajęć (NST) | 
|---|---|---|
| Praktyka zawodowa | 8 | 240 | 
| Seminarium dyplomowe | 3 | 18 | 
| Wykład fakultatywny | 2 | 16 | 
| Socjologia kryminalistyczna | 3 | 16 | 
| SPEC 1: Instytucje opiekuńczo-wychowawcze i resocjalizacyjne | 2 | 16 | 
| SPEC 1: Kryminologia z elementami wiktymologii | 3 | 16 | 
| SPEC 1: Metodyka pracy z dzieckiem z zaburzeniami w zachowaniu | 2 | 16 | 
| SPEC 1: Modele i programy profilaktyki szkolnej | 2 | 16 | 
| SPEC 1: Systemy resocjalizacji nieletnich | 3 | 16 | 
| SPEC 1: Warsztaty neutralizacji agresji i rozładowywania negatywnych emocji | 2 | 16 | 
| SPEC 2: Aktywność kulturalna i edukacyjna | 3 | 16 | 
| SPEC 2: Europejska i porównawcza polityka rodzinna | 3 | 16 | 
| SPEC 2: Mediacja w rodzinie | 3 | 16 | 
| SPEC 2: Socjologia zdrowia i rodziny | 2 | 16 | 
| SPEC 2: Specyfika opieki w poszczególnych typach placówek oświatowo-wychowawczych | 2 | 16 | 
| SPEC 2: Terapia zajęciowa | 3 | 16 | 
| SPEC 2: Warsztaty pracy z grupą | 3 | 16 | 
* Część zajęć może być realizowana z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość.