Pogram studiów II stopnia na kierunku Administracja zakłada, że absolwent posiada umiejętności posługiwania się pogłębioną wiedzą z zakresu nauk społecznych, zwłaszcza nauk o polityce i administracji oraz wiedzę ekonomiczną. Zna założenia systemu prawa w państwie, struktur i instytucji społecznych (politycznych, ekonomicznych, prawnych). Ma wiedzę o relacjach między tymi strukturami i instytucjami w skali krajowej i międzynarodowej. Jest zorientowany w procesach zachodzących w administracji, rozumie rolę administracji w organizacji państwa i społeczeństwa. Ma wiedzę o człowieku, jego miejscu w społeczeństwie, zna jego prawa, obowiązki oraz zasady ochrony. Ma wiedzę o instytucjach prawa administracyjnego. Zna i rozumie procesy ekonomiczne, zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, specyfikę gospodarki finansowej państwa. Absolwent potrafi rozwiązywać problemy zawodowe, posiada umiejętności komunikowania się z otoczeniem w miejscu pracy, sprawnego posługiwania się dostępnymi środkami informacji techniki biurowej, aktywnego uczestniczenia w pracy grupowej oraz organizowania i kierowania niewielkimi zespołami. Ma umiejętności językowe zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Absolwent rozumie konieczność przestrzegania norm etycznych w pracy zawodowej i działalności publicznej, potrafi współpracować w grupie, przyjmując w niej różne role, jest gotowy do poszerzenia zdobytej wiedzy. Wykazuje otwartość na występujące w sferze administracji problemy, kreatywnie poszukuje rozwiązań dostrzeganych problemów w stosowaniu prawa. Wykazuje samodzielność myślenia i interpretowania zjawisk, potrafi też myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, a także uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów trzeciego stopnia oraz studiów podyplomowych.
Specjalności (grupy przedmiotów w zakresie):
SYLWETKA ABSOLWENTA
Wybór grupy zajęć specjalnościowych z Administracji bezpieczeństwa oprócz wiedzy, umiejętności i kompetencji zgodnych z kanonem kształcenia na studiach II stopnia kierunku Administracja pozwala zdobyć dodatkową wiedzę z zakresu nauk o bezpieczeństwie oraz umiejętności wykorzystania jej w pracy zawodowej i życiu z zachowaniem zasad etycznych. Absolwent rozumie oraz umie analizować i stosować zasady prawne oraz procedury bezpieczeństwa w administracji publicznej i zarządzania kryzysowego w skali globalnej, regionalnej, narodowej i lokalnej. Zna istotę administracji bezpieczeństwa oraz jej uwarunkowania oraz zasady funkcjonowania podmiotów bezpieczeństwa w administracji. Potrafi ocenić wpływ i skutki działań własnych z umiejętnością wykorzystania uwarunkowań zachodzących w otaczającym środowisku oraz sprostać wyzwaniom stawianym przez procesy globalizacji i dynamiczne zmiany zachodzące na rynku pracy, a także podejmować się zadań związanych z administracją, bezpieczeństwem, zarządzaniem ludźmi. Posiada wiedzę i umiejętności z obszaru ICT i jest przygotowany do pracy w realiach cyfrowej administracji.
PRZYKŁADOWE MIEJSCA PRACY
urzędy i instytucje terenowej administracji rządowej;
urzędy i jednostki administracyjne samorządu lokalnego i regionalnego (gminy, powiatu, województwa);
inspekcje państwowe i społeczne;
jednostki i działy administracyjne funkcjonujące w strukturach sektora państwowego oraz prywatnego sektora działalności gospodarczej, usługowej i handlowej;
struktury administracji publicznej, organizacje oraz służby zajmujące się bezpieczeństwem obywateli,
jednostki administracji skarbowej oraz zespoły reagowania kryzysowego;
jednostki organizacyjne służb państwowych i formacji samorządowych oraz inne instytucje wykonujące zadania związane z bezpieczeństwem obywateli i ochroną porządku publicznego, między innymi: służby, inspekcje i straże odpowiedzialne za bezpieczeństwo publiczne, zespoły i centra zarządzania kryzysowego,
firmy świadczące usługi w zakresie ochrony osób i mienia oraz zabezpieczające imprezy masowe.
SYLWETKA ABSOLWENTA
Wybór grupy zajęć specjalnościowych z Administracji publicznej oprócz wiedzy, umiejętności i kompetencji zgodnych z kanonem kształcenia na studiach II stopnia kierunku Administracja pozwala zdobyć przygotowanie do pracy w administracji terenowej, samorządowej i rządowej. Posiada wiedzę, umiejętności i kompetencje pozwalające posługiwać się przepisami regulującymi organizację i uprawnienia organów administracji publicznej na wszystkich szczeblach jej działania. Zna zasady funkcjonowania organizacji, w tym przede wszystkim specyfikę funkcjonowania organów administracji państwowej i samorządowej, gospodarki nieruchomościami i gospodarki komunalnej. Posiada wiedzę i umiejętności z obszaru ICT i jest przygotowany do pracy w realiach cyfrowej administracji.
PRZYKŁADOWE MIEJSCA PRACY
urzędy administracji państwowej, rządowej i samorządowej,
urzędy obsługujące organy centralne i ministerstwa, urzędy wojewódzkie, służby, inspekcje i straże,
jednostki Krajowej Administracji Skarbowej (Izby Administracji Skarbowej, Urzędy Skarbowe,
Urzędy Celno-Skarbowe),
urzędy samorządów gminnych, powiatowych i wojewódzkich,
administracja funduszy celowych (oddziały i inspektoraty ZUS),
jednostki samorządu gospodarczego,
kancelarie prawne i podatkowe,
przedsiębiorstwa prywatne oraz własna działalność gospodarcza.
SYLWETKA ABSOLWENTA
Absolwent II stopnia Administracji – Zarządzania kryzysowego w administracji pogłębia i rozszerza informacje zdobyte podczas studiów I stopnia i uzupełnia ją między innymi o wiedzę nt. metod zarządzania zasobami ludzkimi, finansowymi i materialnymi w warunkach kryzysowych, koordynacji działań różnych organów administracji publicznej, instytucji oraz innych podmiotów w celu skutecznej reakcji na kryzys, czy etycznych aspektów zarządzania kryzysowego, w tym sprawiedliwości społecznej, równości dostępu do pomocy oraz moralności decyzji podejmowanych w trudnych sytuacjach.
Po ukończeniu studiów Administracja – Zarządzanie kryzysowe w administracji otwiera się wiele ścieżek kariery. Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy m.in.:
w różnych instytucjach administracji publicznej na szczeblu lokalnym, regionalnym, krajowym lub międzynarodowym, zajmując się zarządzaniem kryzysowym na różnych poziomac
w służbach ratowniczych, takich jak straż pożarna, pogotowie ratunkowe, policja czy obrona cywilna, gdzie będą odpowiedzialni za koordynację działań w czasie kryzysu
w organizacjach międzynarodowych, takich jak ONZ, Unia Europejska czy NATO, gdzie zajmują się zarządzaniem kryzysowym na poziomie globalnym lub regionalnym
firmach konsultingowych specjalizujących się w doradztwie zarządczym i zarządzaniu ryzykiem
w przedsiębiorstwach działających w branżach szczególnie narażonych na ryzyko kryzysowe, gdzie poszukiwani są specjaliści ds. zarządzania kryzysowego do opracowywania planów awaryjnych i reagowania na nieprzewidziane sytuacje
w organizacjach non-profit, takich jak organizacje humanitarne czy organizacje zajmujące się ochroną środowiska, gdzie zajmują się zarządzaniem kryzysowym w kontekście specyficznych wyzwań i zagrożeń
w mediach jako eksperci ds. zarządzania kryzysowego, udzielając komentarzy i analiz w czasie trwania kryzysów oraz biorąc udział w działaniach edukacyjnych i informacyjnych dla społeczeństwa
Uczelnie Vistula oferują bogaty system stypendialny, który pozwoli ci realnie obniżyć koszty nauki. Możesz ubiegać się o stypendium socjalne, stypendium za wyniki w nauce, osiągnięcia sportowe i artystyczne oraz o zapomogę. Oferujemy także różne promocje. Możesz z nich skorzystać.
Ta strona internetowa wykorzystuje ciasteczka (cookies), by polepszyć Twój komfort korzystania z naszej strony. Aby nadal móc korzystać z tej strony, musisz wyrazić zgodę na nasze wykorzystanie tych plików.
Sprawdź szczegóły.