Nasze projekty
Czym była Akademia Menadżera Innowacji (AMI)?
Akademia Menadżera Innowacji (AMI) była programem szkoleniowo-doradczym, który miał na celu podniesienie kompetencji menadżerów polskich przedsiębiorstw w zakresie zarządzania innowacjami. W uproszczeniu chodziło o to, aby pokazać firmom, w jaki sposób mogą wykorzystywać innowacje w swoim rozwoju. Uczestnicy AMI nabyli wiedzę i umiejętności zarówno w zakresie tworzenia innowacji samodzielnie, wewnątrz firmy, jak również pozyskiwania ich z zewnątrz i implementowania do działalności swojej firmy.
Co wchodziło w jej zakres?
Uczestnicy AMI brali udział w ponad 90 godzinach wykładów i warsztatów, a ponadto korzystali z indywidualnego doradztwa w wymiarze do 120 godzin w przypadku firm małych, średnich i dużych oraz do 60 godzin w przypadku firm mikro.
Zakres merytoryczny AMI był zbudowany wokół 6 głównych tematów:
- kultura innowacyjności,
- zrozumienie biznesu,
- strategia,
- struktura organizacyjna,
- potencjał i zasoby,
- procesy.
Uzupełniły go warsztaty z 3 metodyk tworzenia i wdrażania innowacji:
- Business Model Canvas,
- Design Thinking,
- Open Innovation.
Wykłady i warsztaty podniosły kompetencje pracowników. Z kolei praca z doradcą miała oddziaływać także na firmę, a polegała na analizie obecnego stanu przedsiębiorstwa i wypracowaniu rekomendacji, w jaki sposób funkcjonowanie firmy w każdym z ww. obszarów można udoskonalić. Ważne jest to, że to uczestnicy programu wspólnie z doradcą decydowali o tym, jakiemu tematowi poświęcą najwięcej czasu, jaki problem firmy chcą rozwiązać.
Każdemu z przedsiębiorstw biorących udział w programie przedstawiane był kandydatury kilku doradców dopasowanych do specyfiki firmy, także jej lokalizacji, ale to uczestnicy AMI decydowali, z którym z nich chcą podjąć współpracę.
Projekt był dofinansowany w wysokości do 80% dla firm z sektora MSP i do 50% dla firm dużych, ze środków EFS w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, na lata 2014-2020.
Akademia Menadżera Innowacji (AMI) była projektem, który został opracowany w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Realizacja projektu została sfinansowana przez Unię Europejską ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
Filmy promocyjne AMI:
Staż międzynarodowy był realizowany w ramach dwóch projektów, finansowanych z funduszy UE:
POWR.03.05.00-00-Z067/17 – Integrated Vistula of the Future (AFiBV)
POWR.03.05.00-00-Z076/17 – Tourism Education of the Future – kompleksowy program podniesienia jakości zarządzania procesem kształcenia i jakości nauczania w Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji
Staż międzynarodowy był realizowany w ramach dwóch projektów, finansowanych z funduszy UE:
POWR.03.05.00-00-Z067/17 – Integrated Vistula of the Future (AFiBV)
POWR.03.05.00-00-Z076/17 – Tourism Edu…
Partner organizacji stażu: Polska Agencja Inwestycji i Handlu
W stażu udział wzięli:
I tura – 25.09.2021 – 02.01.2022
15 studentów AFIBV (Polska, Ukraina, Rosja, Kazachstan, Białoruś, Uzbekistan)
14 studentów SGTiHV (Polska, Ukraina, Kazachstan, Kirgistan)
II tura – 01.01.2022- 03.04.2022
10 studentów AFiBV (Polska, Białoruś, Ukraina)
3 studentów SGTiHV (Ukraina, Białoruś)
W ramach Projektów obu Uczelni sfinansowano:
- bilety lotnicze w obie strony;
- zakwaterowanie na terenie Expo Village w 3-pokojowych, wyposażonych mieszkaniach;
- ubezpieczenie NNW, OC, ubezpieczenie bagażu;
- koszty pokrycia utrzymania stażysty (stypendium stażowe).
Najważniejsze wydarzenia na Expo w których stażyści brali czynny udział
- Otwarcie Pawilonu Polski połączone z wernisażem wystawy „Solaris” (październik 2021)
- Koncert laureatów XVIII Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego (listopad 2021)
- Polski Dzień Dziecka na EXPO 2020 Dubai (listopad 2021)
- Polsko-Arabskie Forum Gospodarcze (6 grudzień 2021 – impreza towarzysząca Dniu Polski na Expo)
- Narodowy Dzień Polski: oficjalne obchody z udziałem najwyższych władz państwowych (7 grudzień 2021)
- Polski Dzień Sportu na EXPO 2020 Dubai (styczeń 2022)
- Polski Dzień Kobiet na EXPO 2020 Dubai (marzec 2022)
- Programy Partnerów udziału Polski w Expo: Program Promocji Regionalnej, PAK, Program Promocji Polskiej Nauki i in.
Z kim studenci współpracowali w ramach stażu?
- Komisarz Generalny Sekcji Polskiej
- Zastępca Komisarza, Koordynator Projektu Expo
- Dyrektor Pawilonu Polski
- Zespół Expo Dubaj w PAIH
- Pracownicy Pawilonu Polski (ds.: organizacji wydarzeń, Programu Promocji Regionalnej, staffu, logistycznych, technicznych, kontaktów z Organizatorem Expo)
- Obsługa Pawilonu Polski
- Operator Pawilonu
Zakres obowiązków stażystów
- prezentacja ekspozycji;
- kierowanie ruchem w Pawilonie;
- udzielanie informacji w zakresie: przestrzeni w Pawilonie, programu wydarzeń towarzyszących;
- opieka nad zwiedzającym w nagłych przypadkach: zagubione dziecko/uczestnik zwiedzania w grupie, wezwanie
- pomoc w sytuacjach zasłabnięcia, konfliktu i in. nagłych przypadkach;
- wsparcie programów regionalnych
Udział w wydarzeniach towarzyszących:
- konferencje branżowe;
- wizyty przedstawicieli najwyższych władz;
- koncerty, pokazy taneczne,
- pokazy mody;
- imprezy sportowe i in.
Nabyte umiejętności:
- wiedza o charakterystycznych w dobie globalizacji procesach integracyjnych;
- praktyka w obserwacji i analizie mechanizmów działania w zakresie relacji międzynarodowych;
- wiedza o różnych aspektach komunikacji międzynarodowej i międzykulturowej,
- ogólna wiedza o mechanizmach funkcjonowania gospodarki światowej;
- doświadczenie w pracy z odbiorcą wymagającym;
- doświadczenie w pracy w środowisku międzynarodowym;
- znajomość podstawowego warsztatu: dziennikarza, animatora kultury, animatora zajęć z dziećmi.
Wspomnienia z Expo 2017 w Astanie
To kolejny program stażowy Vistuli podczas światowej wystawy. W 2017 r. na Expo do Astany w Kazachstanie wyjechali studenci ostatnich semestrów studiów stacjonarnych na kierunkach Finanse i Rachunkowość oraz Ekonomia. Wiedzę i umiejętności nabyte w trakcie studiów, wykorzystali w praktyce w polskim pawilonie.
Daria Janowicz (skończyła kierunek Finanse i Rachunkowość w 2017 r.) – „EXPO 2017 to przygoda życia, świetni ludzie, świetne miejsce, można się dużo nauczyć, wszystko bardzo dobrze zorganizowane. Chętnie bym pojechała na EXPO 2020, jeżeli byłaby taka możliwość”.
Alona Pashchenko (skończyła kierunek Finanse i Rachunkowość w 2018 r.) – „Jakie znaczenie dla mnie ma EXPO? Powiem bez namysłu – ogromne! Praca w Polskim Pawilonie na EXPO 2017 nauczyła mnie wielu rzeczy, pozwoliła poszerzyć wiedzę, poznać mnóstwo ludzi, rozwijać swoje umiejętności, a także pracować w najlepszym zespole. Warto podkreślić zasługi naszego kierownictwa – to najlepsi specjaliści, ale przede wszystkim świetni ludzie! Jestem wdzięczna każdemu, z kim miałam możliwość współpracować! Ten projekt rozszerzył moje horyzonty. Udało mi się też poznać kulturę Kazachstanu. Jestem pewna, że te trzy miesiące pozostaną na zawsze w mojej pamięci”.
Julia Kravchuk (skończyła kierunek Stosunki Międzynarodowe w 2018 r.) – „Spodobała mi się organizacja projektu. Dzięki EXPO miałam możliwość pracować w międzynarodowym środowisku. Miałam sporo dodatkowych zadań, które rozwinęły mnie zawodowo”.
Pavlo Kucher (skończył kierunek Finanse i Rachunkowość w 2017 r.) – „To było najlepsze lato w moim życiu! Żałuję tylko, że nie skorzystałem ze wszystkich możliwości, które miałem w ciągu tych trzech miesięcy. Nie będę zastanawiał się ani sekundy, jeżeli będę miał możliwość pojechać na EXPO jeszcze raz, nawet jeślibym stracił na tym finansowo”.
Anna Lukasiewicz (skończyła kierunek Ekonomia w 2017 r.) – „Staż na EXPO 2017 w Astanie był jedną z najlepszych rzeczy, jaka spotkała mnie na starcie w dorosłe życie. Praca z niesamowitymi ludźmi, zarówno w ramach naszej grupy, jak i z innych państw, cudowna atmosfera, dużo nowej wiedzy i możliwość poszerzenia horyzontów – jednym słowem to była przygoda życia, która zostanie w moim sercu na zawsze. Sama chętnie bym się wybrała na EXPO w Dubaju”.
Hanna Nesimko (skończyła kierunek Finanse i Rachunkowość w 2017 r.) – „Udział w EXPO był dla mnie przede wszystkim ogromnym doświadczeniem. Poznałam nowych ludzi, nowe technologie i nową kulturę z jej tradycjami. Odkryłam też swoje własne możliwości. W ciągu tego krótkiego czasu odbyło się mnóstwo ciekawych wydarzeń m.in. Narodowy Dzień Polski z udziałem prezydenta RP Andrzeja Dudy. Bardzo bym chciała jeszcze raz przeżyć takie chwile z naszą wspaniałą ekipą”.
Alina Makipova (skończyła kierunek Ekonomika w 2018 r.) – „Jestem wdzięczna Vistuli nie tylko za zdobytą wiedzę, ale także za możliwość uczestniczenia w różnych szkoleniach biznesowych i wystawach międzynarodowych. To był dla mnie zaszczyt reprezentować Polskę na międzynarodowej wystawie EXPO 2017 w Kazachstanie. Rozwinęłam umiejętności pracy w zespole i komunikacji. To było wspaniałe doświadczenie. Praca w polskim pawilonie, rozmowy o nowych technologiach i spotkania z ludźmi z całego świata sprawiły, że lato 2017 roku będzie niezapomniane. Od 2014 roku, kiedy okazało się, że wystawa odbędzie się w mojej ojczyźnie, postawiłam sobie za cel wzięcie w niej udziału. Dzięki Vistuli udało się. Podczas EXPO 2017 przedstawiłam prezentację nt. piękna i bogactwa przyrody polskich lasów, a także ich roli w absorpcji dwutlenku węgla. Każdy kraj chwalił się swoimi odkryciami w dziedzinie zielonej energii. Ta praca przynosiła mi radość i przyjemność. W Kazachstanie nie tylko pracowaliśmy. Braliśmy też udział w programie rozrywkowym. Były koncerty, wycieczki, parady i konkursy. Zawarłam wiele przyjaźni. Na pewno odwiedzę kolejną wystawę w Dubaju. Nie można przegapić okazji do uczestnictwa w takich wydarzeniach ”.
Zachęcamy do przeczytania prezentacji dotyczącej staży Expo, przygotowanej przez naszego Partnera – Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH). Prezentacja ma wyłącznie charakter informacyjny – zgłoszenia na staż przyjmuje Biuro Projektów, pokój 329a, piętro III. Życzymy miłej lektury!!! Pobierz prezentację
Załączniki do pobrania
Aktualnie brak wpisów
O projekcie
Projekt „Postaw na rozwój – II edycja!” nr (FEWM.06.05-IP.01-0178/23), współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027 – Działanie FEWM.06.05.
Cel Projektu:
Podniesienie umiejętności cyfrowych i kompetencji społecznych przez 180os. w wieku 25 lat i więcej (110K;70M), które uczą się, pracują lub zamieszkują na obszarze woj. warmińsko- mazurskiego (w tym min. 36os. powiatach pogranicza, min. 36os. w miastach średnich OSI i min. 36os. w gminach marginalizowanych OSI), które posiadają umiejętności podstawowe odpowiadające poziomowi nie wyższemu niż 3. poziom PRK, znajdują się w szczególnie trudnej sytuacji, w tym min. 90os. w wieku 50+ i min. 18 osób z niepełnosprawnościami) w wyniku udziału w projekcie obejmującym trójstopniową ścieżkę wsparcia dla każdego UP realizowaną w okresie 04.2024-10.2025.
Dla kogo wsparcie/kto jest uczestnikiem projektu:
Osoby fizyczne w wieku 25 lat i więcej – 180os. (110K;70M), posiadające niskie umiejętności podstawowe, odpowiadające poziomowi nie wyższemu niż 3 poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji [PRK], uczące się, pracujące lub zamieszkujące (w rozum. KC) na obszarze woj. warmińsko-mazurskiego.
Opis wsparcia:
W projekcie realizowane będą następujące rodzaje wsparcia:
- Szkolenie dla personelu bezpośrednio świadczącego wsparcie dla uczestników projektu.
- Diagnoza kompetencji uczestników/uczestniczek, w tym wsparcie doradcy zawodowego, psychologa, mentora.
- Wsparcie edukacyjne, w tym realizacja kursów i szkoleń zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami uczestników w zakresie kształcenia umiejętności podstawowych.
W ramach zadania każdy uczestnik będzie miał opracowany Bilans Kompetencji i Plan Działania.
Projekt realizowany jest w okresie 01.04.2024 r. do 31.10.2025 r.
Wartość projektu: 898 200,00 zł, w tym wkład Funduszy Europejskich: 763 470,00 zł
Rekrutacja:
10-283 Olsztyn, ul. Jagiellońska 59, p. 213
e-mail: projekty@osw.edu.pl
tel. +48 534 764 928
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #FunduszeNaZmiany
O projekcie
Projekt „Szkoła Perspektyw” nr (FEWM.06.01-IP.01-0006/24), współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027 – Działanie FEWM.06.01. Kompetencje dla Regionu.
Cel Projektu:
Celem projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych 432 (367K/65M) nauczycieli (w tym min. 48 N j. angielskiego) w obszarze kształcenia zorientowanego na ucznia i opartego na efektach uczenia się oraz 48 os. z kadry zarządzającej z 48 podstawowych szkół publicznych z subregionu olsztyńskiego poprzez wdrożenie innowacji pedagogicznej w okresie od 01.08.2024 r.
do 31.07.2027 r.
Projekt jest realizowany przez Akademię Finansów i Biznesu Vistula (dawniej Olsztyńską Szkołę Wyższą) w partnerstwie z Placówką Doskonalenia Nauczycieli IMPULS.
Dla kogo wsparcie/kto jest uczestnikiem projektu:
Uczestnikami projektu są publiczne szkoły podstawowe z obszaru subregionu olsztyńskiego oraz nauczyciele i kadra zarządzająca tych szkół. Projektem zostanie objętych 48 publicznych szkół podstawowych z terenu subregionu olsztyńskiego, na terenie przynajmniej 24 gmin subregionu olsztyńskiego, z czego minimum 9 to gminy wiejskie (48 szkół: 22 z obszarów miejskich i 26 z obszarów wiejskich, 33 szkół dużych i 15 małych) Projektem zostaną objęte szkoły z terenów miast tracących funkcje społeczno-gospodarcze na terenie subregionu olsztyńskiego, np. Kętrzyn, Lidzbark Warmiński, Mrągowo oraz obszarów marginalizacji gminy miejsko-wiejskie np.: Miłakowo, Ruciane-Nida, gminy wiejskie np: Kętrzyn.
Wsparcie zaplanowane w projekcie jest skierowane bezpośrednio do 480 nauczycieli (408K/72M), w tym 48 członków kadry zarządzającej (41K i 7M), wspierającej i organizującej proces nauczania szkół/placówek systemu oświaty na poziomie podstawowym w subregionie olsztyńskim oraz szkoły/placówki systemu oświaty na poziomie podstawowym z terenu subregionu olsztyńskiego.
Opis wsparcia:
Projekt doskonalenia kompetencji osobistych, społecznych, umiejętności uczenia się, wielojęzyczności jest zaplanowany w ujęciu całościowego rozwoju organizacji (szkoły) to oznacza, że podejmowane działania odbywać się będą na trzech poziomach: indywidualnym, zespołowym, organizacji jako całości.
Zakwalifikowane szkoły, nauczyciele i kadra zarządzająca przejdą następujące etapy w projekcie:
- Diagnoza – celem jej będzie analiza sytuacji konkretnej szkoły i kadry zakwalifikowanej do projektu.
- Opracowanie programu wsparcia szkoły (PWS) doskonalenia zawodowego kadry szkół i placówek systemu oświaty zawierającego adekwatne formy wsparcia do zdiagnozowanych potrzeb N i KZ.
- Wdrożenie programu wsparcia celem będzie przygotowanie i wprowadzenie autorskiego programu wsparcia w szkołach subregionu olsztyńskiego.
- Rearanżacja przestrzeni szkolnej.
- Realizacja projektów edukacyjnych.
- Działania upowszechniające efekty zrealizowanego wsparcia dla szkół.
Projekt realizowany jest w okresie 01.08.2024 r. do 31.07.2027 r.
Wartość projektu: 21 081 384,94 zł 21 zł, w tym wkład Funduszy Europejskich: 17 919 177,19 zł
Rekrutacja
Rekrutacja prowadzona jest w trybie ciągłym, co oznacza, że można dołączyć w dogodnym momencie. Wszelkie niezbędne dokumenty rekrutacyjne, w tym regulamin oraz formularze aplikacyjne, dostępne są poniżej:
- 01-RegulaminProjektu-1-1
- 02-FormularzSzkoła
- 03-FormularzUczestnik
- 04-Dane-osobowe-002
- 05-SpecjalnePotrzeby
- 06-Deklaracja-udzialu-w-projekcie-ok-1
- 07-Zgoda na rejestrację i przetwarzanie wizerunku (002)
Wypełnione dokumenty prześlij lub dostarcz osobiście na adres:
Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Filia w Olsztynie
10-283 Olsztyn, ul. Jagiellońska 59, pok.115
W ramach kolejnego etapu projektu rozpoczynamy rekrutację nauczycieli oraz kadry zarządzającej w zakwalifikowanych szkołach. Szczegółowe informacje na temat zasad rekrutacji znajdują się w Regulaminie projektu, dostępnym ⇒ tutaj.
Kontakt
Lider
Akademia Finansów i Biznesu Vistula Filia w Olsztynie i Kętrzynie
Biuro projektów
- tel. +48 534 764 928
- email: projekty@osw.edu.pl
- ul. Jagiellońska 59, 10-283 Olsztyn
Partner
Placówka Doskonalenia Nauczycieli Impuls
PDN Impuls
- tel. +48 666 102 258
- email: biuro@pdnimpuls.edu.pl
- ul. Żeromskiego 1/1, 10 -350 Olsztyn
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #FunduszeNaZmiany
współfinansowane ze środków Unii Europejskiej
