Wydział Humanistyczny Uczelni Vistula inspiruje uczniów szkół średnich do rozwoju

Ponad 200 uczniów gościło ostatnio na Wydziale Humanistycznym Akademii Finansów i Biznesu Vistula, mieszczącego się Pułtusku. Młodzież ze szkół średnich w Różanie, Legionowie i Pułtusku chciała dowiedzieć się, jakie są możliwości kształcenia w naszej uczelni. Spotkanie było dla nich inspiracją do dalszego rozwoju.
Gości przywitała dr Małgorzata Gogolewska-Tośka, dziekan Wydziału Humanistycznego. Różnorodność kierunków studiów oraz przyszłe perspektywy zawodowe, jakie mogą otworzyć się przed absolwentami przedstawił prorektor ds. nauki, dr hab. Radosław Lolo. Wybitny historyk i popularyzator nauki podkreślił ogromną wagę, jaką instytucja przykłada do kształcenia łączącego teorię z praktyką, co jest kluczowe na współczesnym rynku pracy.

Prezentację poszczególnych kierunków studiów poprowadzili dyrektorzy programów kształcenia.
Dr Grażyna Gadomska przedstawiła program Finansów i rachunkowości oraz Bezpieczeństwa narodowego (w imieniu gen. dr. Bogusława Bębenka). Dr Roman Biskupski wyjaśnił, czego można spodziewać się po studiach na kierunku Administracja. Dr Małgorzata Gogolewska-Tośka mówiła zaś o szerokich możliwościach rozwoju, jakie daje studiowanie Pedagogiki oraz Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Ogromne zainteresowanie uczestników spotkania wzbudził wykład dr Joanny Jaworskiej, zatytułowany „Ekonomia behawioralna: w jaki sposób ludzie podejmują decyzje konsumenckie?”. Wykładowczyni mówiła o psychologicznych i społecznych mechanizmach, które wpływają na wybory konsumentów. Dyskusja, którą wzbudził wykład, świadczy o rosnącej wśród młodzieży świadomości i ciekawości dotyczącej zachowań rynkowych.
Wydarzenie zakończył wykład prof. dr hab. Zbigniewa Romka „Słowo jako narzędzie komunikacji”. Profesor podkreślił, jak ważny jest język w budowaniu relacji, w skutecznej wymianie informacji oraz negocjacjach.
Spotkanie z wykładowcami Wydziału Humanistycznego Akademii Finansów i Biznesu Vistula dało młodzieży szansę zadawania pytań i uzyskania odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Uczniowie mogą teraz lepiej zrozumieć swoje możliwości i przygotować się do wejścia w świat akademicki oraz zawodowy z większą pewnością siebie.