Studenci IT i grafiki AFiBV stworzyli wirtualne laboratorium 3D dla techników
Studenci IT oraz grafiki AFiBV tworzą wirtualną rzeczywistość – na potrzeby nauczania informatyki w technikach zaprojektowali wirtualne, trójwymiarowe laboratorium, dzięki któremu uczniowie mogą poznać działanie podzespołów komputera. Zajęcia są realizowane w ramach projektu Unii Europejskiej Leonardo da Vinci – Transfer Innowacji.
Studenci IT oraz grafiki AFiBV tworzą wirtualną rzeczywistość – na potrzeby nauczania informatyki w technikach zaprojektowali wirtualne, trójwymiarowe laboratorium, dzięki któremu uczniowie mogą poznać działanie podzespołów komputera. Zajęcia są realizowane w ramach projektu Unii Europejskiej Leonardo da Vinci – Transfer Innowacji.
W wirtualnym laboratorium uczniowie mogą obserwować animacje lub wizualizacje, np. działającego dysku DVD, pamięci RAM czy płyty głównej. Mogą zobaczyć, jak takie komponenty funkcjonują i wyglądają. Taka obserwacja jest łatwiejsza niż w rzeczywistości – duża grupa uczniów może oglądać wirtualne urządzenie z bliska na dużym ekranie, a nauczyciel otrzymuje skuteczne narzędzie do prezentacji.
– Z naszych obserwacji wynika, że uczniowie, którzy uczą się, wykorzystując wirtualne laboratorium, mają lepsze wyniki w nauce, lepiej zapamiętują przekazywane treści, są bardziej zmotywowani niż ci, którzy uczą się w „zwykłych” klasach lekcyjnych. Zatem, podsumowując, projekt ma dwojakie zalety – z jednej strony dzięki niemu nauka informatyki w technikum odbywa się w ciekawszy i bardziej angażujący sposób, a z drugiej – studenci uczą się modelowania 3D i tworzą rzeczywisty produkt, który można zastosować na rynku – podkreśla Oedipus Senyurek, zastępca dziekana Wydziału Inżynieryjnego Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie.
Lekcje informatyki w 3D dla uczniów są prowadzone w przygotowanej na ten cel sali lekcyjnej w AFiBV, wyposażonej w projektor i okulary 3D. Studenci AFiBV, projektujący laboratorium, pracują na aplikacji Unity, służącej do tworzenia gier 2D i 3D.
Akademia Finansów i Biznesu Vistula jest partnerem projektu Transfer of Innovation realizowanego we współpracy z Kizilcahamam Technical High School in Turkey oraz The Kossuth Zsuzsanna Training School z Węgier. Zajęcia z modelowania i animacji 3D są dostępne dla studentów na zasadzie „kursów do wyboru” i mogą w nich uczestniczyć studenci wszystkich roczników informatyki i grafiki AFiBV.