Polska jest pyszna
Polska kiełbasa to marka sama w sobie, mamy doskonałe miody, sery, pieczywo. Każdy region Polski smakuje inaczej – Podhale, Podlasie czy Wielkopolska mają do zaoferowania różnorodną, ale wyraźna paletę smaków. To ogromny potencjał turystyczny. Tym walorom była poświęcona konferencja naukowa „Kulinaria – wizytówką regionów turystycznych”. W konferencji uczestniczyło blisko 300 naukowców, restauratorów, hotelarzy, studentów i innych miłośników kulinariów.
– Polska żywność jest naturalna, tradycyjna i ma ciekawą historię, przez co może stanowić ogromną atrakcję turystyczną. Już powstają u nas kulinarne szlaki turystyczne, ale wciąż nie wystarczająco ją promujemy. Chcemy, żeby podczas tej konferencji naukowcy i praktycy podzielili się wiedzą i dobrymi praktykami z tego zakresu – mówi Piotr Dominik, wykładowca akademicki w Głównej Szkole Turystyki i Rekreacji, i organizator konferencji.
Wykładom towarzyszyły degustacje produktów przygotowanych przez 18 producentów żywności regionalnej – tradycyjnych miodów, pieczywa, przetworów i wędlin, ale rzadziej spotykanych jak np. kawa z żołędzi.