Obsługa pasażerów lotniczych w erze nowych technologii informatycznych; wyzwania i nowe standardy
Elektroniczny monitoring podróży, informatyczna identyfikacja pasażera, smartfon jako przepustka na pokład samolotu, ryzyko ataków cybernetycznych – jak tym zadaniom może sprostać rynek lotniczy? Na to pytanie odpowiedzi poszukają eksperci konferencji Obsługa pasażerów lotniczych w erze nowych technologii. Spotkanie odbędzie się 16 czerwca 2015 r. w Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji.
Zmiany w technologiach informatycznych obejmują coraz większe obszary działania i odbywają się w coraz szybszym tempie i na większą skalę. Wpływają nie tylko na systemy rezerwacyjne, sposób i formę kontaktów między konsumentami a usługodawcami, ale powodują także zmiany organizacyjne i zmiany zachowań wszystkich zaangażowanych w obsługę podróżniczą. Utrzymanie bezpieczeństwa wymusza konieczność wprowadzenia nowych procedur oraz działania ze strony regulatorów rynku, administracji, instytucji ochrony konsumentów.
- Pasażer XXI wieku może nawet nie do końca uświadamia sobie, jak bardzo nowe technologie wpływają na zmiany w zakresie organizacji podróży lotniczej i bezpieczeństwa samych podróżnych. On widzi tylko produkty końcowe: wybór lotu, rezerwację, płatność, lot, lądowanie. Jednak, aby te wszystkie etapy przebiegały poprawnie i bezpiecznie, wymagana jest niekiedy zmiana regulacji prawnych, w tym również praw konsumenckich. To może łączyć się z większą uciążliwością dla podróżnych, ale chodzi też o to, by uciążliwości te minimalizować – podkreśla dr Tomasz Dziedzic, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Konferencji z Instytutu Turystyki Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji.
Podczas konferencji omówione zostaną: kierunki nowych technologii i konkretnych rozwiązań komunikacji między podmiotami rynkowymi i wewnątrz nich, nowe możliwości podróży lotniczych, bezpieczeństwo transakcji finansowych związanych z podróżą i właściwej ochrony danych osobowych, wymagania w zakresie przygotowania kadry do zmierzenia się z wyzwaniami związanymi z nowymi technologiami, metody ograniczenia wykluczenia informatycznego.
Konferencja Obsługa pasażerów lotniczych w erze nowych technologii odbędzie się w Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie, przy ul. Stokłosy 3. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Bardzo prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego
Organizatorzy konferencji:
Wydział Turystyki i Rekreacji
SGTiR
Instytut Turystyki
SGTiR
Wydział Prawa i Administracji
Uczelni Łazarskiego
Katedra Transportu
SGH w Warszawie
Uczestnicy konferencji
W konferencji weźmie udział ponad 200 osób z całej Polski. Będą to przedstawiciele:
linii lotniczych i polskich portów lotniczych,
firm handlingowych,
operatorów systemów rezerwacyjnych usług lotniczych i innych usług podróżniczych,
firm opracowujących nowe zasady i założenia techniczne i technologiczne dla zmieniających się zasad komunikacji,
firm informatycznych wdrażających i administrujących oprogramowaniem dla potrzeb obsługi ruchu pasażerskiego, a także tworzących aplikacje użytkowe dla potrzeb różnych grup odbiorców w obsłudze transportu pasażerskiego,
firm naziemnego transportu pasażerskiego (zbiorowego i indywidualnego) oraz firm rent a car,
operatorów kart kredytowych i firm obsługujących transakcje finansowe,
banków i towarzystw ubezpieczeniowych,
organizacji konsumenckich,
firm straży ochrony lotnisk i przedstawicieli Straży Granicznej, organizacji konsumenckich,
administracji centralnej: Ministerstwa: Infrastruktury i Rozwoju, Skarbu Państwa, Spraw Wewnętrznych, Sportu i Turystyki, UOKiK, GIODO,
Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Polskiej Organizacji Turystycznej,
środowiska naukowego i kadry dydaktycznej,
studentów uczelni warszawskich.
Patronat honorowy:
nad konferencją sprawuje Piotr Ołowski – Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Sponsor i partner merytoryczny
Patronat merytoryczny
Patronat medialny: