Co wynika z kampanii wyborczej USA dla polityki wewnętrznej i zagranicznej Stanów Zjednoczonych
Instytut Stosunków Międzynarodowych Wydziału Biznesu i Stosunków Międzynarodowych Akademii Finansów i Biznesu Vistula zaprasza na otwarte Seminarium Naukowe na temat: „Co wynika z kampanii wyborczej USA dla polityki wewnętrznej i zagranicznej Stanów Zjednoczonych”. Wprowadzenie do dyskusji przedstawią: redaktor Bartosz Węglarczyk i prof dr hab. Longin Pastusiak. Seminarium odbędzie się 15 listopada br. w sali 21 Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie, ul. Stokłosy 3.
Wybory prezydenckie w USA nie są wydarzaniem wyłącznie amerykańskim. W związku z rolą i miejscem Stanów Zjednoczonych w międzynarodowym układzie sił świat uważnie śledzi prezydencką kampanię wyborczą i zastanawia się co wynika z rezultatów wyścigu do Białego Domu nie tylko dla przyszłej polityki wewnętrznej i zagranicznej USA, ale również dla sytuacji międzynarodowej.
Kampania wyborcza ma swoje specyficzne cechy. Odbywa się m.in. w warunkach głębokiego kryzysu zaufania społeczeństwa amerykańskiego do establishmentu waszyngtońskiego, a głowni rywale do prezydentury więcej uwagi poświęcają wzajemnym polemikom aniżeli prezentowania programów konstruktywnego rozwiązania problemów trapiących dzisiejsze społeczeństwo amerykańskiej.
Nowy prezydent Stanów Zjednoczonych stanie przed koniecznością uporania się z wewnętrznymi i zewnętrznymi problemami w polityce amerykańskiej. Czy na podstawie przebiegu kampanii wyborczej i programu wyborczego zwycięskiego kandydata możemy pokusić się o prognozę polityki nowej administracji i co z niej wynika dla USA, świata, Europy i dla Polski. O tym zamierzamy podyskutować na najbliższym seminarium Instytutu Stosunków Międzynarodowych Akademii Finansów i Biznesu Vistula, w dniu 15 listopada br. o godz. 10:00 w sali 21.