Akademia Finansów i Biznesu Vistula pozostaje liderem w kształceniu cudzoziemców
Według raportu „Studenci zagraniczni w Polsce 2023” Akademia Finansów i Biznesu Vistula pozostawała liderem wśród uczelni kształcących cudzoziemców. Zestawienie zostało przygotowane w ramach programu realizowanego przez Konferencję Rektorów Akademickich Szkół w Polsce oraz Fundację Edukacyjną „Perspektywy”.
W roku akademickim 2022/2023 w Akademii Finansów i Biznesu Vistula kształciło się 5958 zagranicznych studentów, co oznacza wzrost o 1035 osób względem roku poprzedniego.
Umiędzynarodowienie jest flagowym elementem naszego wizerunku. Jest odpowiedzią na potrzeby studentów a także jednym z ważnych warunków rozwoju uczelni.
Międzynarodowa atmosfera, różnorodność i wielokulturowość to wielki potencjał Vistuli.
Zagraniczni studenci wnoszą swoją energię nie tylko do uczelni. Z ich różnorodnych umiejętności i kwalifikacji czerpie lokalna społeczność.
Akademia Finansów i Biznesu Vistula kształci studentów z ponad 100 krajów. Oferuje bogaty wachlarz studiów w języku angielskim, również online, choć część cudzoziemców decyduje się na naukę w języku polskim.
Według raportu Fundacji Edukacyjnej Perspektywy w roku akademickim 2022/23 liczba studentów zagranicznych w Polsce po raz pierwszy przekroczyła 100 000.
Stanowią obecnie ponad 8,61 proc. ogółu studentów w naszym kraju, co oznacza, że doszliśmy pod tym względem do średniej europejskiej.
Najchętniej studia w Polsce wybierają Europejczycy, którzy stanowią ponad 72 proc. wszystkich studiujących. Drugą grupę stanowią osoby pochodzące z Azji – 16,5 proc.
Największą, dominującą grupę na uczelniach polskich stanowią studenci z Ukrainy i Białorusi, dla których istotne jest bliskie sąsiedztwo i przynależność Polski do UE oraz kulturowa bliskość.
Raport „Studenci zagraniczni w Polsce 2023” oparty jest na niepublikowanych danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), Zintegrowanego Systemu Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on, badaniu własnym Fundacji Edukacyjnej „Perspektywy”, a także na danych międzynarodowych organizacji OECD, UNESCO oraz Project Atlas.